söndag 9 juni 2013

Dagsintag

Igår skrev jag upp allt jag satte i mig, så här kommer en sammanfattning av det:

Frukost 10:45
  • 1 kopp te
    Typ 3 dl svart te med socker och mycket mjölk
Lunch 13:30
  • 6 veganbullar, 1 kokt potatis, 1 morot, 5 skivor gurka
    Anammas veganbullar, och med gurkskivor menar jag 1 cm tjocka skivor
Middag 18:30
Socialt häng 20:30 - 00:00
  • 4 öl
    50 cl, ljus lager, ca 5%
Under dagen fick jag dessutom i mig 1,5 liter kranvatten.

_____________________________________

Så en utvärdering på det? Min spontana tanke är: alldeles för lite/för dåligt utspridd mat! Två mål mat om dagen är för lite (obs, jag har ju ingen som helst utbildning i det här). Åt en ganska stor middag, vid halv sju var jag såklart vrålhungrig. Inte så konstigt! Dessutom skulle det vara bra om jag fick i mig lite mer vatten, även om 1,5 liter är klart godkänt.

Nu var det ju lördag, så tiderna var inte helt bra. Men okej, om jag istället ska sätta upp hur dagen borde sett ut (och nu ska jag vara realistisk):

Frukost 8:30
  • 1 kopp te
  • 1 skål Paulùns superflingor
Mellanmål 10:30
  •  2 husmansknäcke med gurka
Lunch 12:00
  • 6 veganbullar, 1 kokt potatis, 1 morot, 5 skivor gurka
Mellanmål 15:30
  • 2 husmansknäcke med gurka
Middag 18:30
  • 7 nuggets, 1,5 dl kokt ris, currysås, 1 vitamintablett
2 liter vatten under dagen

Så det jag gjorde nu i förändringen var att:
  • justera tiderna 
  • lägga till mer näringsrik frukost
  • lägga till två enkla mellanmål
  • minska middagsportionen (till följd av mellanmålen)
  • öka vattenintaget
Inte helt orimliga mål, eller hur? Så nu ska jag försöka uppnå det hela nästa vecka, komma in i den rutinen. Heja jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar